BİLECİK ULUSLARARASI MARKA DEĞERLERİYLE BİLECİK SEMPOZYUMU’NDA YÖRESEL ÜRÜNLER-EL SANATLARI GÜNÜ

  • 15.12.2017
  • BilecikTSO

Bilecik Belediye Başkanlığı, Bursa Bilecik Eskişehir Kalkınma Ajansı ( BEBKA), Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi ortaklığında bu sene 2. si düzenlenen ''Uluslararası Marka Değerleriyle Bilecik Sempozyumu'nda Bilecik’te Yöresel Ürünler-El Sanatları anlatıldı.
Uluslararası Marka Değerleriyle Bilecik Sempozyumu’nun beşinci gününde Antalya Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Ali Çandır, Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi MYO .Öğrt. Gör. Mesut Kaplan, Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Yrd.Doç.Dr. Mine Poyraz, Türkiye Aşçılar federasyonu Genel Başkanı Gökhan Tufan konuşmacı olarak katıldı.
Antalya Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Ali Çandır, burada yaptığı konuşmada, yöresel ürünlerin Türkiye için memleket meselesi niteliğinde olduğunu söyledi.

Ülkenin hemen hemen her köşesinde onlarca ürün bulunduğunu belirten Çandır, şöyle devam etti:

"Coğrafi işaret sayısını artırmak için yoğun çaba sarf ediyoruz. Biz bu projeye başladığımızda 110 iken şu an 250'nin üzerine çıktı ve 400'ün üzerinde de müracaat var. Coğrafi işaret, bunun taklit edilmesini, başkalarının bunu kullanmasını engelleyecek bir mekanizma. Dünyaya baktığımızda yaklaşık 500 milyar avroluk coğrafi işaretli ürün ticareti var. Bu ürünleri coğrafi olarak işaretlemişler ve dünyanın her yerine satar hale gelmişler."

Avrupalı tüketicinin, coğrafi işaretli ürünlere normalden yüzde 20-30 daha fazla bedel ödemeyi peşinen kabul ettiğini söyleyen Çandır, şunları kaydetti:

"İtalya 293 ürünle 7 milyar avronun üzerinde, Fransa 242 ürünle yaklaşık 6 milyar avro, Almanya 89 ürünle 4 milyar avro, İngiltere 69 ürünle 1,5 milyar avro, Yunanistan 104 ürünle yaklaşık 1 milyar avro, İspanya 194 ürünle 1 milyar avronun üzerinde gelir elde ediyor. Sadece Yunanistan coğrafi menşei işareti almasından itibaren son 10 yılda ihracatını yüzde 50 oranında artırmış durumda. Fransa'da bu coğrafi işaretli ürünlerin değeri diğerlerine göre yüzde 57 civarında daha yüksek.

Türkiye ekonomisi üçüncü çeyrekte yüzde 11,1 büyürken, tarım sektörü yüzde 2,8 büyümüş. Fransa'da tarımsal üretimde bir gelişme yokken, coğrafi işaretli tarımsal ürünlerde yıllık yüzde 50 gibi bir artış var. Bizim de ürünlerimizi, coğrafi işaretlerini alarak dünyaya pazarlamamız ve bunu gelir olarak Türkiye'ye yatırmamız lazım."dedi
 

  • BİLECİK ULUSLARARASI MARKA DEĞERLERİYLE BİLECİK SEMPOZYUMU’NDA YÖRESEL ÜRÜNLER-EL SANATLARI GÜNÜ
  • BİLECİK ULUSLARARASI MARKA DEĞERLERİYLE BİLECİK SEMPOZYUMU’NDA YÖRESEL ÜRÜNLER-EL SANATLARI GÜNÜ
  • BİLECİK ULUSLARARASI MARKA DEĞERLERİYLE BİLECİK SEMPOZYUMU’NDA YÖRESEL ÜRÜNLER-EL SANATLARI GÜNÜ
  • BİLECİK ULUSLARARASI MARKA DEĞERLERİYLE BİLECİK SEMPOZYUMU’NDA YÖRESEL ÜRÜNLER-EL SANATLARI GÜNÜ
  • BİLECİK ULUSLARARASI MARKA DEĞERLERİYLE BİLECİK SEMPOZYUMU’NDA YÖRESEL ÜRÜNLER-EL SANATLARI GÜNÜ
  • BİLECİK ULUSLARARASI MARKA DEĞERLERİYLE BİLECİK SEMPOZYUMU’NDA YÖRESEL ÜRÜNLER-EL SANATLARI GÜNÜ
  • BİLECİK ULUSLARARASI MARKA DEĞERLERİYLE BİLECİK SEMPOZYUMU’NDA YÖRESEL ÜRÜNLER-EL SANATLARI GÜNÜ
  • BİLECİK ULUSLARARASI MARKA DEĞERLERİYLE BİLECİK SEMPOZYUMU’NDA YÖRESEL ÜRÜNLER-EL SANATLARI GÜNÜ

Bilecik Ticaret ve Sanayi Odası Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Aydınlatma Metnine buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Devam etmeniz halinde, kabul etmiş olursunuz.

Tamam
Whatsapp ile İletişime Geç