Kapasite raporları; firmaların iletişim bilgilerinin yanı sıra, yıllık üretim kapasitelerini, makine parkını, kullandıkları hammaddeleri, kapasite hesaplamaları ile sermaye ve istihdam bilgilerini içerir.
Kapasite raporları ülkenin sınai üretim gücünü tespit etmek, ekonomik ve stratejik plan ve programlara ışık tutmak amacıyla düzenlenirler.
Kapasite Raporunun Yasal Dayanağı:
• 28.5.1975 tarihli Resmi Gazete de yayımlanan 7/9914 Sayılı Bakanlar Kurulu Kararı,
• 5174 sayılı Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ile Odalar ve Borsalar Kanunu
• 6948 sayılı Sanayi Sicil kanunu,
Kapasite Raporunun Kullanıldığı Yerler:
• Yatırım Teşvik Belgesi,
• Dahilde İşleme İzin Belgesi,
• Geçici Kabul İzin Belgesi müracaatlarında ve bu belgeler kapsamındaki taahhütlerin kapatılması aşamasında,
• Yasal bir zorunluluk olan ve indirimli tarifeden elektrik kullanımı için gerekli görülen Sanayi Sicil Belgesi müracaatlarında
• Muhtelif İthalat ve İhracat işlemlerinde,
• Resmi ve özel ihalelerde,
• Yurtiçi ve yurtdışı kredi teminlerinde,
• Yurtiçi ve yurtdışı fuarlara katılımlarda,
• Tahsisli veya ithalinde tarife kontenjanı uygulanan hammaddelerin temininde,
• İmalatçı belgesi alımında,
• Vergi incelemelerinde,
• Kamunun muhtelif amaçlı incelemelerinde gerekli olmakta ve ayrıca ülkenin sanayi envanterinin çıkartılması çalışmaları ile seferberlik plan ve programlarına ışık tutmaktadır.
Kapasite Raporu Başvurusu
• Kapasite raporu başvurusunda bulunmak için Bilecik Ticaret ve Sanayi Odası'na üye olmak zorunludur.
01 Kasım 2024 tarihinden itibaren kapasite raporu düzenlenmesine ilişkin tüm müracaatlar (İlk kapasite, Kapasite Rapor Yenilmesi, Kapasite Rapor Değişikliği) ve takip işlemleri Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği tarafından yönetilen “Sanayi Bilgi Sistemi” adlı web tabanlı uygulama aracılığıyla gerçekleştirilecektir. SBS ’ye http://sanayi.org.tr adresinden ulaşılabilmektedir.
Kapasite raporu başvurusu Odamız sicil veri tabanında yer alan firma ortağı, temsil ve/veya imzaya yetkili kişiler veya firmanın belirleyeceği ilgili kişiler aracılığıyla e-devlet üzerinden yapılmaktadır. Ancak başvuru takibine özel görevlendirilen diğer personel ve kişiler için ise yetkilendirme talepleri (dilekçe için tıklayınız) Odamız Üye Hizmetleri servisine iletilecektir. Bilgi güncellemesinin sonuçlandırılmasının akabinde SBS üzerinden işlem yapmaya yetkili kişiler tarafından sisteme giriş yapılıp işlemler başlatılmaktadır.
SBS sisteminde gerçekleştirilecek işlemlere ilişkin detaylı bilgiler için sistemin içinde “Yardım” sekmesinde yer alan eğitim videolarından, TOBB’ca hazırlanan kullanım kılavuzlarından (kılavuz için tıklayınız) destek alınabilir.
Eğitim Videosu.
1. İlgili Ekleme Dilekçesi İçin Lütfen Tıklayınız.
2. 2024 Ücretleri için Lütfen tıklayınız.