Bilecik Ticaret Sicili Müdürlüğümüz tescil işlemlerini Mersis sistemi üzerinden yapmaya 16 Nisan 2013 tarihinde başlamış olduğundan;
1-Yeni Kuruluş Ve Şube Açılış İşlemleri (Elektronik İmza Zorunlu Değildir)
2- Merkez Nakli İşlemleri (Elektronik İmza Zorunludur)
3-Tüm Yeni Kuruluş, Şube Açılışı, Merkez Nakli ve Değişiklik Tescil Başvuruları İçin, Mersis Üzerinden Sisteme Giriş Yapılması Ve Talep Numarası Alınması Gerekmektedir.
4-Kurulmuş Bulunan Ve Kurulacak Firmaların;Kuruluştan Sonraki Her Türlü Değişiklik Tescil Başvuru İşlemleri de E-İMZA ile mersis üzerinden değişiklik başvurusu oluşturularak yapılacaktır.
Önemli Uyarı:
**TÜRKİYE'de elektronik imza (e-imza) konusunda hizmet veren kuruluşların listesi için TIKLAYINIZ
**MERSİS Hakkında her türlü bilgi için Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ÇAĞRI MERKEZİ (444 84 82) arayabilirsiniz.
**Gümrük ve Ticaret Bakanlığınca yürütülen MERSİS (Merkezi Sicil Kayıt Sistemi)projesi kapsamında, şirket/firma kuruluş, değişiklik ve kapanış vb. her türlü işlemleri mersis.gumrukticaret.gov.tr üzerinden elektronik ortamda yapılmaya başlanmıştır.
• Firmaların her türlü işlemlerini MERSİS üzerinden yapabilmesi için firma yetkililerinin elektronik imza (e-imza) sahibi olmaları gereklidir.
PROJENİN AMACI
Kamu kurumlarının tüzel kişiliklerle ilgili ihtiyacı olan bilginin tek noktadan sunulması, sisteme dahil kişiliklere ait bilginin vergi numarası ile bir sistemde birleştirilmesi sağlanacak, sistemde tutulan şirket bilgileri uluslararası standartlara uyumlu hale getirilecektir. Ayrıca, sistemde yer alan bilgilerin, kişisel bilgilerin mahremiyeti ve AB müktesabatı çerçevesinde belirlenecek kurallara göre özel sektör kuruluşlarıyla paylaşımı gerçekleştirilecektir. Türkiye'de dört veri tabanı vardır. Kimlik bilgilerinin olduğu "Kimlik Paylaşım Sistemi (MERNİS), adres bilgilerinin tutulduğu "Ulusal Adres Paylaşım Sistemi (UAPS)", Tapu ve kadastro bilgilerinin kayıtlı olduğu "Tapu Kayıt Bilgi Sistemi (TAKBİS)" ve tüzel kişiliklerinin kayıtlı olduğu "Merkezi Tüzel Kişilik Bilgi Sistemi (MTK)". Bu veri tabanlarının tamamlanması ile üzerine e-Devlet uygulamalarının daha hızlı yapılabileceği kesindir.
Projenin birinci aşamasında, ticaret sicilinde işlem gören ticari işletmeler, şahıs işletmesi, yabancı şirket Türkiye temsilcilikleri, sermaye şirketleri, kooperatifler ile dernek ve vakıflar ve bunlara ait işletmelere ilişkin bilgilerin yer aldığı ve bunlara ilişkin ticaret sicilindeki bütün işlemlerinin online yapılabilmesine imkan sağlayan merkezi veri tabanı oluşturulmaktadır. 2012 yılı sonuna kadar sistemi yaygınlaştırma çalışmalarını tamamlanacaktır.
BİLGİ SİSTEMİNİN OLUŞTURULMASI
238 Ticaret Sicil Memurluğu’ndan Sicil Esas Defteri kayıtlarında yer alan gerçek veya tüzel kişiliklere ilişkin Şirket Türü, Unvan, Adresi, İl, İlçe, Faaliyet Durumu, Ticaret Sicil Numarası, Tescil Tarihi, Vergi Dairesi, Vergi No, Süresi, Tescil Tarihi, Şube Bilgileri, Şirket amaç ve konusu, Temsilcilerin TCkimlik no, ad soyad, yetki süresi, yetki adı, ortakların TCkimlik numarası, ve sermaye miktarı, firma acentası, ticaret sicil gazetesi bilgileri, noter bilgisi
Dernekler Dairesi Başkanlığı’ndan; Dernek Kütük Numarası, Dernek Adı, Dernek Vergi No, Adresi, Telefon, Faks, E-Posta, Dernek Kuruluş Amacı (metin bilgisi tutulacak) bilgileri, Vakıflar Genel Müdürlüğü’nden Vakıf Kütük Numarası, Vakıf Adı, Adres, İl,İlçe, Telefon, Faks, E-Posta, Vakıf Türü bilgileri